Miercuri a intrat în circulație prima cursă feroviară directă între Chișinău și Iași (gara Socola), fără transbordare la frontieră, anunță Ministerul Transporturilor. Cursa va fi operată zilnic de trenuri ale operatorului feroviar din Republica Moldova, modernizate la Pașcani, și va folosi o linie de cale ferată cu ecartament larg (1520 mm) specifică infrastructurii feroviare din Republica Moldova. Durata călătoriei este de circa trei ore.
România folosește o cale ferată cu ecartament (distanța dintre fețele interioare ale celor două șine de cale ferată) standard de 1.435 mm, în timp ce Republica Moldova are o infrastructură feroviară bazată pe un ecartament larg, specific rusesc, de 1520 mm. Din acest motiv, legatură feroviară între cele două state s-a facut mereu printr-un proces de transbordare in care boghiurile (cuplul de patru roți pe care este articulat sasiul locomotivelor și al vagoanelor de cale ferată și care le permite luarea curbelor) erau schimbate, proces ce ducea la cresterea timpilor de așteptare și de parcurgere a cursei.
Zilnic, două trenuri modernizate la Pașcani vor asigura legatura feroviară între Romania și Republica Moldova, cu plecare din Chișinău la ora 6:17, iar din Socola la ora 17:08, după cum anunță Ministerul Transporturilor. Garniturile de tren sunt dotate cu Wi-Fi și aer condiționat.
Vânzarea biletelor se face de către angajați ai Căii Ferate din Moldova, pentru ambele direcții, anunță Ministerul Transporturilor de la București.
Potrivit CFM (Calea Ferată din Moldova www.railway.md.), prețurile pentru noua rută feroviară sunt:
> Vagon de clasa I – 230 lei (45.2 Ron)
> Vagon de clasa II – 185 lei (36.35 Ron)
> Vagon de clasa III – 165 lei (32.42 Ron)
Deși nu au dat informații exacte cu privire la durata călătoriei, oficialii moldoveni aminteau în urmă cu puțin timp că se dorește ca durata cursei între Iași și Chișinău să nu depășească trei ore.
Sursa: hotnews.ro